avatar Ten blog rowerowy prowadzi sierra z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 187487.80 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.26 km/h i się wcale nie chwalę.

Czwartek z Przewodnikiem

Czwartek, 14 kwietnia 2016 · dodano: 15.04.2016 | Komentarze 5

Na czwartkową wycieczkę udało się nakłonić: Władka (zresztą sam do mnie zadzwonił), Zbyszka (jak wyżej) i Naszego Przewodnika Tomka. Od Pasłęka, gdzie dołączył Tomek, pojechaliśmy (czasem to dużo powiedziane) trasą Ekstremalnej Drogi Krzyżowej. Jak twierdzili zgodnie Jej Uczestnicy (pokonali w kamasz ponad cztery dychy) Tomek i Władek, wówczas było mniej mokro... ale za to bardziej biało...  Po raz pierwszy odwiedziłem dworzec PKP w Zielonce Pasłęckiej i położony w malowniczym miejscu, trochę na uboczu Pałac w Drulitach i miejsce wiecznego spoczynku (podobno) jego właściciela. Wycieczkę skończyliśmy szlakiem pochylniowym, by rozstaju dróg pożegnać Tomka i documować do portu.
Dzięki Panowie za Towarzystwo i Wspólne Kręconko.

tu wszystkie fotki

| 08:16 piątek, 15 kwietnia 2016 | linkuj Jurek, ja również nie próbuję nikogo "wybielać", a tym bardziej polemizować z historią, bo jak pewnie sam zauważyłeś mam o niej co najmniej blade pojęcie (wczoraj usłyszałem ją po raz pierwszy). Nie ukrywam też, że zamiast wrzucać na BS kolejnego miłego dla oka widoczku rowerowego, wrzuciłem coś innego... i jak pewnie zauważyłeś nie komentowałem "przekazu", który niesie, bo liczyłem na odzew, opinie, poglądy osób odwiedzających mojego "bloga".
Pozdrawiam.
Jurek57
| 07:56 piątek, 15 kwietnia 2016 | linkuj Sierra - ja nie polemizuję z historią bo ona się toczy swoim kołem. Zwróciłem tylko uwagę na "enigmatyczną" informację o tym co się kiedyś tam wydarzyło. I mam wrażenie że dla kogoś kto słabo zna historię. A w dzisiejszych czasach tą historią się zaczyna manipulować (polityka).
Przekaz jest taki.
Źli sowieci ! (Rosjanie) z premedytacją pozabijali bezbronnych cywilów .Nawet nie wiadomo jakiej nacji byli ci biedacy.
| 07:13 piątek, 15 kwietnia 2016 | linkuj @Jurek, podoba mi się w Twoim komentarzu słowo "Niemcy". Nie "naziści", "hitlerowcy", tylko właśnie "Niemcy", "niemieccy..." Zgadzam się, że wojna "ma swoje prawa" i mogło tak być jak piszesz. Dotyczy to również "Rosjan". Czas leczy rany, a świadkowie tych wydarzeń w większości też pewnie przenieśli się do innego, być może lepszego świata. Dworzec zarasta i pewnie za "kilka" lat nikt o tym miejsc i wydarzeniach nie będzie pamiętał.
Pozdrawiam.
@do Jurek, hmmm może odwiedzę stronę gruenhagenopfer.de i zobaczę jak "inni" to widzą.
do Jurek | 06:37 piątek, 15 kwietnia 2016 | linkuj byli tam niemieccy żołnierze, bo ten pociąg z uchodźcami właśnie wpadł na pociąg wojskowy, ale niemieckie relacje wykazują, że pociągiem podróżowała bezbronna orkiestra wojskowa, która musiała na skutek sovieckiej agresji opuścić tereny Generalne Guberni, gdzie krzewiła kulturę muzyczną wśród niepiśmiennych chłopów i nizin intelektualnych zamieszkujących tamtejsze miasta,
Jurek57
| 06:26 piątek, 15 kwietnia 2016 | linkuj Nie sądzisz że ta tablica informacyjna trochę zakłamuje historię ?
Strzelanie do bezbronnych ludzi to świństwo !(Każdych cywilów !!!) Ale zapewne byli też tam żołnierze niemieccy którzy poddać bez walki się nie chcieli.Mogli to zrobić i nie narażać cywilów na śmierć, ale o tym się nie mówi ... . ? (swoich rodaków !)
Nie bronię Rosjan. Ale to Niemcy byli agresorem i odwet na hitlerowcach za to co wyprawiali na wschodzie musiał być do przewidzenia.
Żołnierze w rękach polityków (dowódców) to śmiertelna broń. Żołnierza nie szkoli się by ładnie wyglądał ale by skutecznie z a b i j a ł .Tak było zawsze i teraz !!!
To smutne i przerażające ale prawdziwe !
pozdrawiam

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa itree