avatar Ten blog rowerowy prowadzi sierra z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 186469.80 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.26 km/h i się wcale nie chwalę.

Czerwiec, 2016

Our Eagle has landed

Czwartek, 30 czerwca 2016 · dodano: 01.07.2016 | Komentarze 0

No i wylądował. Misja Apollo 18 zakończona.
Robert, G R A T U L A C J E

Pierzchalskie klimaty

Poniedziałek, 27 czerwca 2016 · dodano: 27.06.2016 | Komentarze 0

Wystarczyło kilka krótkich wiadomości tekstowych i Ekipa w składzie: Zbyszek, Artur, Sławek, Władek pojawiła się pod Netoperkiem.
W planie było odwiedzenie pierzchalskiej wiaty (podobno stała się tam jakaś tragedia, ale w sieci nic o tym nie znalazłem). Oczywiście nie obyło się bez odwiedzin w kultowej miejscówce w Majewie i powrotu leśnym, terenowym  śladem do Elbląga.
Dzięki Panowie, że byliście :)

Niedzielne rowerowanie

Niedziela, 26 czerwca 2016 · dodano: 27.06.2016 | Komentarze 5

Po wyczerpującej mierzei helskiej postanowiłem jak to mawia R. "ruszyć workiem" i wyciągnąwszy Sławka (liczyłem też na Władka) raczej rześkim tempem (średnio 27,7 km/h) ruszyliśmy na spotkanie GR STOP do Stegny. Po drodze w Marzęcinie zabraliśmy jeszcze Ryśka (jak się okazało później nie było to nasze ostatnie spotkanie), a u celu Irka (Fish)  udało się odnaleźć Ekipę STOP-u na plaży, która już się powoli z niej zwijała. Po krótkiej nauce pływania (idzie mi coraz lepiej-może spróbuję swych sił w triathlonie) i wsparciu kulinarnym w "Łajbie" (jak się okazało tych wsparć kulinarnych jeszcze było kilka), równie żwawym tempem, spotykając Ryśka wracającego z Mikoszewa, rzuciliśmy kotwicę na dłużej w elbląskiej "La Caprze".
Dzięki Rysiu, Sławek, Irek za wspólne niedzielne i nie tylko kaemy.

Tam i z powrotem

Piątek, 24 czerwca 2016 · dodano: 28.06.2016 | Komentarze 3

Jak trochę odetchnę, skrobnę kilka słów a propos, zwłaszcza, że w drodze powrotnej poznałem Pozytywnie Zakręconą Rowerzystkę, Wiolkę... :)
Trochę, odetchnąłem zatem czas na kilka słów:
Do mierzei helskiej robiłem już dwie przymiarki, ale skoro nie znalazłem Chętnych postanowiłem ruszyć sam. W tę niełatwą podróż odprowadził mnie Sławek69 (ten sam co z Mareckim ostatnio wykręcił ponad 730 kaemów jadąc non-stop po GV), który dopiero co zakończył kilkudniowe GV (trochę liczyłem na Jego udział, kiedy zapytał mnie skąd i o której ruszam) z Białegostoku do Elbląga. Ponieważ wystartowałem ok 20 nie było większego sensu pędzić na prom w Mikoszewie (zwłaszcza, że tamta drogą zamierzałem wracać i tak przez Nowy Dwór Gdański, Ostaszewo, Błotnik dotrzeć chwilę przed zamknięciem gdańskiego kfc. Niestety nie udało się tam doładować kulinarnie baterii, ponieważ sałatka kurczakowa zawierała nieprzyswajalne przeze mnie ingrediencje. Zatem po kilku łykach ice tea, pociągnąłem dalej przez sopocką promenadę. W Gdyni miałem więcej szczęścia ponieważ tamtejszy przybytek Colonela Harlanda Sandersa był otwarty i odnotowując wcześniej temperaturę powietrza powyżej 24 stopni powyżej zera (było kilka minut do drugiej) zabrałem się do pałaszowania. Zaraz po wjeździe na Niebieski Szlak (trzeba skręcić za blachą miejscowości Rewa) na wysokości kultowej łajby zaczęły się nieprzeniknione mgły i znaczne spadki temperatury. I tak na zmianę powiewy tropikalnego i arktycznego powietrza umilały mi podróż do ulubionego, biegnącego krawędzią klifu puckiego singielka. Tamtejszy rolnik doszedł do wniosku, że pozostawiając 20-centymetrowej szerokości ścieżkę skutecznie zniechęci rowerzystów do z niej korzystania. Leżące na zatoce puckiej mgły skutecznie ograniczały widoczność na zwykle mocno rozświetloną mierzeję helską (ale to nie problem, bo zdaje się w lipcu będę tam jeszcze dwukrotnie, to pewnie pogoda będzie bardziej sprzyjać). W planie były Chałupy i tamtejsza plaża N (tym razem odpuściłem Hel jako cel) i chwilę przed wschodem Słońca tam dotarłem. Krótki plażing i łomżing i próba moczenia zwłok (temperatura Bałtyku oscylowała w okolicach temperatury potoku górskiego) i trzeba było odwrócić "Moją Gwiazdę" o 180 stopni i wracać. Już po kilku kilometrach okazało się, że łatwo nie będzie... Porywy wiatru (jak bym włożył głowę do nagrzanego piekarnika) skłaniały do częstych odwiedzin okolicznych GS'ów, gdzie napełniałem wysuszone kilkukilometrową podróżą bidony, Jakieś owoce, lody i duuuuużo duuuuużo wody (nie byłem w stanie przełknąć niczego bardziej konkretnego) pozwoliły dotrzeć do Sobieszewa. Tam rozebrawszy się z wielką rozkoszą zanurzyłem umęczone upałem zwłoki w wodzie i delektowałem się jej chłodem... Oczywiście nie obyło się od poparzenia spodu stóp na rozgrzanym do czerwoności od Słońca piasku. I tak "lekko" sponiewierany, trochę zdegustowany (Endo chwilowo odmówiło współpracy), Ktoś na skrzyżowaniu w Tujsku krzyknął: "Jak dojechać do Marzecina? i tak poznałem Pozytywnie Zakręconą Rowerzystkę-Wiolkę, która dzięki wsparciu lokalnych władz Żukowa postanowiła zrobić Coś dla Innych w czasie swojego urlopu... W planie ma dotarcie do Zamościa (jadąc po GV). Jakby od tego momentu wstąpiły we mnie nowe siły i tak w iście spacerowym tempie odprowadziłem koleżankę do Elbląga (po drodze zapoznając jeszcze z urokliwym szlakiem wzdłuż Nogatu).
Ogólnie wycieczkę uznaję za w pełni udaną. Podróżowanie nocą (wyłączając dojazd do Gdańska, przejazd promenadą sopocką i ścieżkę w kierunku Helu) sprawia wiele frajdy i ma swój niepowtarzalny urok. Szkoda, że singielek klifowy jest coraz węższy i podróżowanie nim w nocy bez właściwego oświetlenia może być niebezpieczne.
Temperatura generalnie rzecz biorąc sprzyjała (całą drogę w obie strony pokonałem na krótko) i skoro w nocy było ponad 20 stopni nie mogłem oczekiwać, że ciągu dnia będzie chłodniej. Woda w Bałtyku nie należy do najcieplejszych i nawet "mors niezrzeszony", może mieć nie lada kłopot by się w niej zanurzyć.

Strawberry field

Czwartek, 23 czerwca 2016 · dodano: 24.06.2016 | Komentarze 0

Wspólnie z Władkiem, Zbyszkiem, Tomkiem i Arturem pochłonęliśmy "kilka" bohaterek w tytule wpisu wymienionych, by przez pochylniowy szlak i wizytę w kilku (dokładnie dwóch, w tym "Okonka) miejscówkach kulinarnych, documować do portu.

wszystkie fotki

Z Władkiem i Zbyszkiem do "Ptysia"

Środa, 22 czerwca 2016 · dodano: 23.06.2016 | Komentarze 0

Po "Nocy Kupały" (czytaj zwariowanym pomyśle wyjazdu zaraz po 007 i powrocie by zdążyć na 7:30 do pracy, w tym oczywiście kąpieli i zrobieniu kilku fotek wschodzącego o 4:08 Słońca) nie miałem dość i zaproponowałem Władkowi, a następnie Zbyszkowi (Dzwonek), który właśnie wracał z Pieniężna małą rundkę do sztutowskiego "Ptysia". Oczywiście nie udało się dotrzeć przed jego zamknięciem, ale uratowała Nas inna miejscówka kulinarna. Jak się okazało, to był dobry pomysł i mimo "lekkiego" zmęczenia, ten wyjazd był idealnym lekarstwem na wszechogarniającą mnie senność.
Dzięki Panowie za wspólny wypad.